دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
عجب شیر پرس - پنج اثر تاریخی در منطقه شمال استان اصفهان شامل حسینیه وزیر (اوبه) آران و بیدگل، خانه کلاه مال (ابوطالبی) و کاروانسرای میرزا همایون زواره از توابع اردستان، خانه حسینیان (سرای دیبا) کاشان و محوطه قلعه وشاق نطنز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
پنج اثر تاریخی در شمال اصفهان ثبت ملی شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، این اثرهایتاریخی در نشستاخیرشورای ملی ثبت آثار تاریخی ‌فرهنگی غیرمنقولدر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل روز چهارشنبه در خصوص ثبت حسینه وزیر این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: قدمت این حسینیه تاریخی مربوط به دوره قاجار است که با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در ۲طبقه در بافت تاریخی دربند آران و بیدگل قرار دارد.

سیدحسین چاکری خاطر نشانکرد: این بنای تاریخی یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های آران و بیدگل است کههمچنان آیینعزاداری محرم هر ساله در آن برگزار می شود.

به گفته وی، ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی با ارزش در مجموع در آران ‌و بیدگل شناسایی شدهکه از میان آنها۱۵۰ اثرتاکنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

در نشست اخیر شورای ملی ثبت آثار تاریخی ‌فرهنگی غیرمنقول هفت اثر از استان اصفهان شامل حسینیه اوبه آران و بیدگل، خانه کلاه مال(ابوطالبی) و کاروانسرای میرزا همایون زواره، خانه حسینیان (سرای دیبا) کاشان، محوطه قلعه وشاق نطنز، خانه تاریخی شاهیج و حمام نقاشی خوراسگاندر فهرست آثار ملی ثبت شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: