چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به افکار سنجی انجام شده در خصوص عمده ترین نگرانی های اجتماعی مردم استان ، گفت: اعتیاد جزو یکی از عمده ترین معضلات اجتماعی است و برای مبارزه با این معضل هم نیازمند همراهی مردم هستیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدعلی نصرتی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اعلام اینکه بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته و در سایه اقدامات انجام شده، اعتیاد از رده دوم نگرانی های عمومی استان در سال گذشته به جایگاه سوم در سال جاری تنزل یافته است ، افزود: با این وجود این پدیده همچنان یکی از مهمترین دغدعه های اجتماعی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه شهر بدون معتاد راهبرد مسئولان آذربایجان شرقی است، اظهارکرد: این راهبرد تا حدود زیادی محقق شده و در این میان همکاری بخش های مختلف از جمله بهزیستی نیز شایان توجه است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه مواد مخدر کار علمی را دنبال می کند، گفت: باید جامعه را نسبت به پاکسازی از ولگردان و معتادان متجاهر به خصوص معتادان با بیماری های خاص حساس کنیم.
نصرتی با بیان اینکه نیازی به انتقال معتادان بی خطر به مراکز اجباری نگهداری معتادان نیست، بر ضرورت ایجاد محلی برای ارائه خدمات به بانوان معتاد تاکید کرد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی هم با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت و پاکسازی محلات ، گفت: کنترل محورهای مواصلاتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر هم از اولویت های این نیروست.
اسماعیل اسماعیل زاده از افزایش 94 درصدی کشفیات مواد مخدر درهفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: 84 نفر قاچاقچی هم در این مدت دستگیر شده اند.
رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان شرقی هم با اشاره به بررسی صورت گرفته در خصوص معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد تبریز نگهداری می شوند ، گفت: از دو هزار نفر معتاد بررسی شده تنها سه نفر تحصیلات دکتری دارند که نشان می دهد هر چه سطح سواد بالاتر می رود درصد گرایش به اعتیاد کمتر می شود .
قاسم دهقان با بیان اینکه بیشتر دستگیر شدگان تریاک و مشتقات آن را مصرف کرده اند و در رده بعدی مصرف کننده شیشه بوده اند ، گفت: 28 نفر از این دو هزار نفر زن هستند.
وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی بین آغاز کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر این معتادان بررسی شده سه سال بوده است، گفت: مادران 79 درصد دستگیرشدگان بی سواد بوده و حدود 20 درصد نیز مادرانی شاغل داشته اند که آماری قابل توجه است و نشان می دهد اشتغال و سواد مادران در زمینه اعتیاد فرزندان نقش دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز از برنامه ریزی های انجام شده برای ایجاد مرکز اقامت بانوان معتاد در شهر تبریز خبرداد و گفت: بهتر است که مرکز ماده 16 برای بانوان نیز در نظر گرفته شود.
شهرام دبیری اعلام کرد: شورای شهر تبریز از اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه ریشه کنی مواد مخدر حمایت می کند.
علیرضا رحیمی مدیرکل مرکز سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز هم با اشاره به تشکیل بازارچه های خیریه برای فروش مواد تولیدی توسط معتادان و خانواده های آنان ، گفت: در بودجه سال آتی اعتبار طرح های محله محور در راستای پیشگیری از جرم و موادمخدر افزایش می یابد .
برچسب ها: اعتیاد ، عمومی ، مواد مخدر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: