جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
ولایتی:
عجب شیر ما - رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه متعلق به هیچ فرد و جای خاصی نبوده و استقلال دارد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی پدیده‌ای در انقلاب اسلامی بوده که نمونه آن وجود ندارد و متعلق به هیچ فرد و جای خاصی نبوده و استقلال دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌ای گام بگذارد که در زمینه علمی و فرهنگی پیشرفت داشته باشد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های بعدی و رسالت خود را برداشته است و با موفقیت جلو می‌رود.

رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دست ما مسوولان و خدمتگزاران دانشگاه آزاد اسلامی بازتر از دانشگاه‌های دولتی است زیرا هر آنچه مصلحت باشد در جمع محدودتر برای ارتقای کیفی حفظ کمیت کنونی تصمیم‌گیری می‌شود تا به‌تبع آن هیچ واحدی تعطیل نشود.

وی متذکر شد: مشکلات اقتصادی ملی و منطقه‌ای است و در همه دانشگاه‌ها کاهش دانشجو وجود دارد که باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

ولایتی ادامه داد: از دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشوری انتظار می‌رود اما از استان آذربایجان‌شرقی انتظارات بیشتری می‌رود که در این راستا تبریز باید الگو شود.

وی با اشاره به اینکه مسوولان قبلی زحمات بسیاری در مسیر توسعه دانشگاه متحمل شده‌اند، بیان کرد: رئیس جدید دانشگاه نیز باید با ادامه این روند و با ابتکارات دیگر پیشتازی خود را حفظ کند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه دانشگاه ربع‌رشیدی به‌ عنوان شهر دانشگاهی با آن عظمت که خواجه رشیدالدین تأسیس کرد در جای دیگری مشاهده نشده، زیرا ۶۰۰ دانشجو پانسیون برای اساتید در این دانشگاه وجود داشت و در رشته‌های پزشکی، مهندسی و فقه و علوم قرآنی فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به وجود رصدخانه مراغه ادامه داد: آذربایجان‌شرقی و شهر مراغه دارای رصدخانه خواجه نصیر بوده که به این بهانه بزرگ‌ترین کتابخانه نیز در مراغه تشکیل شد تا پلی برای علم قبل از حمله مغول و بعد مغول شود.

ولایتی بیان کرد: همچنین تبریز دارای علمای بزرگی بوده که هرکدام کارهای بزرگی برای ایران انجام داده‌اند.

وی با تأکید به اینکه برای تبریز همین بس که رهبر معظم انقلاب متعلق به این خطه هستند، گفت: در حال حاضر هرکسی خواست ببیند دانشگاه آزاد چگونه باید باشد، به دانشگاه آزاد تبریز ارجاع می‌دهیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه توقع داریم مرحله سوم کارآفرینی و مسئله محوری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تبیین شود، افزود: مگر مسئله مهم‌تر از دریاچه ارومیه در این خطه وجود دارد که باید دانشگاه کار پژوهشی در این راستا انجام دهد، دریاچه ارومیه حیات آذربایجان بوده و در بین مرزهای زیادی قرار دارد و توقع از این خطه بالاتر است.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه به‌جای اعزام دانشجو به ترکیه، باید دانشجو از آن کشورها جذب کنیم، ادامه داد: ترکیه از لحاظ علمی از ما عقب‌تر بوده و تعداد مقالات علمی ما بیشتر است، باید از ترکیه و آذربایجان به این دانشگاه بیایند و افتخار کنند که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در ایران هستند.

ولایتی بابیان اینکه هر وقت در محضر مقام معظم رهبری صحبت از تبریز می‌شود، ایشان به علمای انگجی‌ اشاره می‌کنند که افتخار تشیع هستند، گفت: امید است سال دیگر شهر تبریز میزبان تقدیر از اولین‌های دانشگاه‌های کل کشور باشد.

برچسب ها: دانشگاه ، تبریز ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: