پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
عجب شیر پرس - مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۸۶۵ واقعه ازوداج پارسال در استان ثبت شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علی زاهدی نیا اظهار کرد: نرخ ازدواج در استان در سال گذشته ۷.۴ درصد گزارش شد، بدان معنا که به ازای هر یکهزار نفر جمعیت استان ۷.۴ واقعه ازدواج ثبت شده است.
وی افزود: در کشور نیز شمار ازدواج های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل ۹.۵ درصد کاهش دارد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج مردان در سال گذشته در استان ۲۹.۵ سال و در کشور ۳۱.۲ سال ثبت شده است.
وی افزود: میانگین سنی مردان در زمان ازدواج در شهرهای استان ۳۰.۱ و در روستاها ۲۷.۹ سال و در کشور در شهرها ۳۱.۵ و در روستاها ۲۸.۸ سال گزارش شد.
زاهدی نیا درباره سن زنان در زمان ازدواج در سال گذشته گفت: میانگین سنی زنان در زمان ازدواج در استان ۲۳.۸ سال و در کشور ۲۶.۳ سال است.
وی افزود: همچنین میانگین سنی زنان شهری استان در زمان ازدواج ۲۴.۶ و در روستاها ۲۱.۹ سال و این رقم در کشور در شهرها ۲۶.۷ و در روستاها ۲۳.۱ سال است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: مردان و زنان در استان در زمان ازدواج جوان تر از میانگین کشوری هستند.
خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

برچسب ها: ازدواج ، ثبت احوال ، جمعیت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: