جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
عجب شیرما - معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: معلمان بازنشسته و دلسوز هم می‌توانند با تشکیل موسسه مردم نهاد و با همکاری خیرین، با بی سوادی مبارزه کرده و به سیستم آموزشی کشور کمک کنند.

به گزارش عجب شیرما به نقل از تسنیم، علیار راستگو در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت انسداد بیسوادی اظهار داشت: انسداد بیسوادی از طریق دستگاه‌های فرهنگی میسر می‌شود لذا در روستاها که از اهمیت ویژه‌ای در مبارزه با بیسوادی برخوردارند، شوراها، دهیاران و... همه باید پای کار بیایند و اجازه تولید بی‌سوادی را نداده و کودکان را برای آغاز تحصیل ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه باید کمیته‌ای تشکیل شود که دستگاههای متولی مبارزه به بیسوادی در آن حضور یافته و افراد بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و برای تحصیل آنها برنامه ریزی کند گفت: معلمان بازنشسته و دلسوز هم می‌توانند با تشکیل موسسه مردم نهاد و با همکاری خیرین، با بی سوادی مبارزه کرده و به سیستم آموزشی کشور کمک کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: اعتبارات خوبی در معاونت فرهنگی شهرداری تبریز وجود دارد ولی نمی تواند به دولت کمک کند در حالیکه به موسسات غیر دولتی مردم نهاد می تواند کمک کند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

راستگو با اشاره به اینکه قبلا بخشی از «یک درصد» از بودجه های فرهنگی دستگاه ها تا برنامه چهارم «مجاب» بودند که به آموزش و پرورش و ورزش جوانان اختصاص دهند که رقم قابل توجهی بود، خاطر نشان کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه این اختصاص بودجه به «مجاز» تغییر یافت که باید در شورای برنامه ریزی و توسعه با اخذ یک مصوبه، دستگاه‌ها را «مجاب» به پرداخت یک درصد از بودجه خود کنند تا در آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هزینه شود.

وی برنامه ریزی‌های اوقات فراغت را دارای اهمیت ویژه دانست و ابراز داشت: باید در این برنامه‌ها ضمن غنی سازی اوقات فراغت با برنامه‌های آموزشی و تفریحی و فرهنگی، بر اصلاح الگوی زندگی هم توجه کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: