جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان اهر گفت: برخی قوانین و مقررات دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از بانک‌ها موجب ایجاد مشکلات برای واحدهای تولیدی می‌شوند که ما باید به‌عنوان برنامه ستاد در سال ۹۷ موردتوجه قرار دهیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، زاهد محمودی در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی شهرستان اهر اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیرو مصوبات ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی در کشور در شهرستان اهر نیز این ستاد در راستای تدوین و سیاست‌گذاری اقتصاد مقاومتی در شهرستان با مسئولیت فرمانداری تشکیل‌شده است.

وی بابیان اینکه پس از کسب مسئولیت در شهرستان اهر ستاد اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان فعال نمودم گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر 5 کارگروه تخصصی با صدور ابلاغ مشخص شدند در همین راستا در 6 ماهه دوم 10 جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی شهرستان برگزارشده است.

فرماندار شهرستان اهر بابرشمردن کارگروه‌های تخصصی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر عنوان داشت: 5 کارگروه تخصصی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان در این 6 ماهه 29 جلسه تشکیل داده‌اند که نتیجه آن 262 مصوبه بوده است اکثر این مصوبات ابلاغ و بیشتر آن‌ها اجرایی شده‌اند و اگر تعدادی از مصوبات با مشکل مواجه شدند در کارگروه‌های تخصصی بررسی و مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

محمودی تعدادی از مشکلات بررسی‌شده در کارگروه‌های تخصصی را برشمرد و عنوان کرد: بیشتر مشکلات بررسی‌شده در این کارگروه‌های تخصصی مربوط به کاربری کارگاه‌های فعال، پرداخت تسهیلات به آن‌ها، بررسی مشکلات برخی واحدهایی که از میراث فرهنگی مجوز گرفته‌اند، بحث واگذاری انشعابات آب، برق گاز و ... واحدهای تولیدی و بررسی زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های یادشده است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر اضافه کرد: از موارد دیگر بررسی‌شده در این کارگروه‌های تخصصی می‌توان به بحث تصویب اعطای تسهیلات ازجمله تسهیلات به مشاغل خانگی، احصا و بررسی موانع و مشکلاتی که ناشی از قوانینی و مقررات بانکی هستند، و در کنار آن بررسی بدهی‌های واحدهای تولیدی به تأمین اجتماعی و شهرداری، بحث کارآفرینی و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در این کمیته‌ها موردبررسی قرار می‌گیرند.

وی به سفر برخی مقامات استانی و کشوری به شهرستان اهر در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن بازدید از برخی واحدهای تولیدی با کارآفرینان اهری جلسه‌ای برگزار، دستوراتی صادر و بسیاری از مشکلات با دستور وی حل‌وفصل شدند.

فرماندار شهرستان اهر افزود: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در سفر خود جلسه‌ای با کارآفرینان برگزار و برخی مشکلات آن‌ها بررسی شد، دکتر رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که به دعوت و هماهنگی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به شهرستان اهر سفرکرده بودند ضمن بازدید از برخی واحدهای تولیدی جلسه‌ای با کارآفرینان اهری برگزار و مشکلات این عزیزان بررسی شد.

محمودی با اشاره به سفر و برگزاری جلسه مدیرکل امور مالیاتی و برخی دیگر از مدیران کل استان و برگزاری جلسه با صاحبان تعدادی از واحدهای تولیدی گفت: در کنار مشکلات موجود، گاها برخی قوانین و مقررات دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از بانک‌ها نیز موجب ایجاد مشکلات برای واحدهای تولیدی می‌شوند که ما باید به‌عنوان برنامه ستاد در سال 97 موردتوجه قرار دهیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: