پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
عجب شیر ما - فرمانده انتظامی مراغه با اشاره محوریت محلات در برگزاری آیین های سنتی چهارشنبه سوری گفت: از هرگونه تجمع در میادین و پارک ها که موجب اختلال در تردد و نظم شهر شود، جلوگیری می شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا اصلانی فر  در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: براساس راهبرد نیروی انتظامی، امسال آیین های سنتی چهارشنبه سوری به صورت محله محور برگزار می شود و در این راستا، همراهی شهروندان و خانواده ها برای برگزاری آیین های شاد و به دور از مخاطرات بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: محله محور کردن برگزاری آیین های چهارشنبه آخرسال به عنوان راهکاری مناسب و کارآمد برای پیشگیری و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب های جسمی و روانی است.
اصلانی فر با بیان اینکه پلیس در کنار مردم آماده تامین نظم و امنیت در برگزاری آیین های چهارشنبه آخرسال و تعطیلات نوروزی است گفت: باتوجه به احتمال بهره برداری و سوءاستفاده برخی جریان های معاند از شادی ها و آیین های چهارشنبه سوری، خانواده ها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
وی بر برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و آرامش در آیین های چهارشنبه آخرسال گفت: با متخلفان و کسانی که با بکارگیری انواع مواد محترقه موجب سلب آرامش شهروندان شوند برخورد شده و افراد دستگیر شده تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.
فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به برخورد پلیس با تهیه و توزیع کنندگان انواع مواد محترقه در این شهرستان گفت: در روزها و هفته های اخیر 150 هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان کشف و با عاملان تهیه و توزیع برخورد قانونی شده است.
اصلانی فر با تاکید بر نقش فرهنگ سازی در کاهش مخاطرات و آسیب های ناشی از آیین های چهارشنبه سوری اضافه کرد: بهره گیری از آداب و رسوم سنتی و نیز آگاه سازی خانواده ها و جوانان نقش مهمی در کاهش میزان خسارت های مالی و جانی در این ایام داشته که نمونه بارز آن برگزاری چهارشنبه بی خطر در سال گذشته است.
وی با اشاره به آمادگی پلیس در ایام تعطیلات نوروزی برای تامین امنیت شهروندان و مسافران نوروزی گفت: در این راستا ماموران انتظامی آماده تامین امنیت بوده و در این راه هوشیاری خانواده ها، نقش مهمی در برقراری نظم و آرامش جامعه خواهد داشت.
اصلانی فر با تاکید بر رعایت موارد ایمنی در روزهای پایانی سال و مسافرت افزود: در هنگام خانه تکانی و نیز خروج از خانه به قصد مسافرت از بسته و قفل بودن درها اطمینان حاصل کرده و وسایل با ارزش خود را در محلی مطمئن بگذارند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: