پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
عجب شیر ما - مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: طی 48 ساعت گذشته 23 نفر به دلیل انفجار مواد محترقه در استان مصدوم و مجروح شدند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، وحید شادی نیا روز سه شنبه افزود: از این تعداد 19 نفر در تبریز و 4 نفر در شهرستان ها آسیب دیده اند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 12 نفر دچار سوختگی شده اند و 11 نفر آسیب چشمی دیده اند که سه نفر از آنها بستری شده اند و حال یک نفر وخیم است.
شادی نیا با تاکید بر اینکه چیزی بنام ترقه ایمن، استاندارد و بی خطر وجود ندارد، گفت: اکثر سوختگی ها به ویژه در چهاشنبه آخر سال در نواحی صورت، چشم ها و دست هاست و نوجوانان بیشتر از سایر افراد آسیب می بینند.
وی اظهار کرد: در موارد سوختگی باید بلافاصله محل سوختگی را به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر آب سرد نگه داشت و از مالیدن مواد غیربهداشتی مانند خمیردندان و سیب زمینی به محل سوختگی خودداری کرد.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی افزود: از ریختن بتادین بر روی محل سوختگی نیز باید اکیدا خودداری کرد زیرا موجب تشدید سوختگی می شود، ضمن اینکه گذاشتن کمپرس یخ نیز موجب افزایش عمق سوختگی می شود.
وی اضافه کرد: پس از گرفتن محل سوختگی زیر آب سرد با گذاشتن گاز استریل و یا پارچه تمیز و خشک بر روی محل باید فرد را به مرکز درمانی برسانند.
شادی نیا خاطرنشان کرد: اگر سوختگی در ناحیه گردن، دست و یا پا باشد بیرون آوردن گردنبد، انگشتر، ساعت، کفش و جوراب از بدن فرد از اولویت هاست.
وی افزود: اگر بخشی از لباس مصدوم به محل سوختگی چسبیده باشد باید از کندن آن خودداری شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: