سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
عجب شیر ما - معاون فرماندار خداآفرین با بیان اینکه طرح های شاخص و کلان در خداآفرین کمتر ارایه شده است، گفت: باید در کنار بنگاه های زودبازده و کوچک برای جذب سرمایه گذار در طرح های کلان و نیازهای اساسی تلاش شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، بابک رضی منش در کارگروه اشتغال این شهرستان با بیان اینکه شهر خمارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی، مستعد توسعه گردشگری است؛ گفت: شهرداری باید با استفاده از ظرفیت رویداد تبریز 2018 با تلاش و برنامه ریزی در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای طرح های گردشگری از جمله تاسیسات ایرانگردی، جهانگردی و دفاتر خدمات مسافرتی و اماکن اقامتی نظیر هتل، مهمانسرا و تاسیسات ورزشی مثل استخر پروانه ساخت رایگان صادر کند.
وی خاطرنشان کرد: از طرح های بسته بندی و فرآوری عسل و نیز آبزی پروری به دلیل ارزش افزوده آن در قالب طرح های توسعه روستایی و با ارایه وام های کم بهره 4 درصد حمایت می شود.
در این کارگروه پرداخت تسهیلات به 9 طرح در حوزه جهاد کشاورزی از جمله سه طرح پرورش ماهی سردآبی با هزینه 10میلیارد و 143میلیون ریال، سه طرح پرورش گاو شیری و یک طرح 10راسی در مجموع با هزینه سه میلیارد و 97میلیون ریال، مرغداری 20 هزار قطعه ای با هزینه 11میلیارد و 106میلیون ریال و نیز طرح تولید فرآورده های لبنی با هزینه 800 میلیون ریال مصوب شد.
طرح تولید قطعات و ادوات کشاورزی با هزینه 21میلیارد و 50 میلیون ریال از سوی صنعت، معدن و تجارت، طرح پرورش شتر با هزینه 4 میلیارد و 425 میلیون ریال و طرح ایجاد میدان دواب با هزینه 14میلیارد و 55 میلیون ریال ازسوی اداره امور عشایر از دیگر طرح های مصوب در این جلسه بود .
شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است، که با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع ۳٫۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: